Sterke copy haalt het beste boven

Wat is het geheim van goede copy? Een ijzersterk intro? Een opbouw die de lezer je verhaal in zuigt? Trefzekere, beeldende woorden die het verhaal tot leven brengen? Ja, dat is allemaal bepalend voor een overtuigende tekst. Maar het begint bij de voorbereiding.

Copy die gretig maakt

Een graver ben ik, altijd op zoek naar de kern. Ik doorgrond wat jullie doelgroepen verlangen en koppel dat aan wat jullie willen bereiken. Daarvoor haal ik het beste uit jullie boven, om dat kernachtig te vervatten in een heldere belofte en overtuigende argumenten. Concept of copy, online of print: ik maak jullie doelgroepen gretig en breng ze in beweging: rechtstreeks naar jullie doel.

Fondsenwerving – geen tranentrekkers

Noem me idealist, maar voor goede doelen schrijf ik het liefst. Ik werk mensen graag op hun gevoel: subtiel en met heldere, overtuigende argumenten. Want tranentrekkers werken niet. Of het nu gaat om ‘small’,  middle of major donors: bij goede copy zijn ratio en emotie in balans.

Zoekmachine én bezoekers

Veel sites zijn gericht op zoekmachines. Maar je kunt ook overdrijven. Want als zoektermen je tekst ontkrachten, ben je die felbegeerde bezoekers snel weer kwijt. Met mijn copy wil ik je doelgroepen niet alleen tijdelijk voor je winnen maar ze ook voor je innemen. Zodat ze graag bij je willen blijven en terugkomen.

Buiten het werk

Ook buiten het werk ben ik met taal en tekst bezig. Als vrijwilliger geef ik kinderen taal-, lees- en toneelles en zelf speel ik al 25 jaar toneel. En als je érgens teksten leert doorgronden, is het wel op het podium.

Natuurlijk doe ik ook wel eens iets anders. Tennissen, skaten, wandelen, tuinieren, fietsen en schilderen bijvoorbeeld. En elke dag lezen natuurlijk. En dat is dan toch weer taal.

0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000