Van der Sloot: denkwerk met resultaat

Direct Marketing: een ingenieurstraject

Na mijn studie industrieel ontwerpen specialiseerde ik me in marketing, communicatie en vooral Direct Marketing (DM). Het DM-proces fascineert me. Het is net een ingenieurstraject, met meetbare informatie en technische hulpmiddelen, zoals databases en analyse tools. Die gestructureerde manier biedt feedback waarmee je het gedrag van doelgroepen kunt beïnvloeden.

Denk!

Het klinkt logisch maar het schiet er vaak bij in: je communicatie moet je bij je doel brengen! De strategie van business- en marketingplan is daarvoor leidend. Ofwel: zet eerst alles op een rijtje voordat  je de creativiteit de vrije loop laat. De kern van mijn advies- en conceptwerk is dan ook: denk voordat je doet.

De meeste signalen gaan verloren!

Je doelgroepen kijken voordat ze lezen. In luttele seconden valt hun beslissing: wegwezen of (even) verder kijken. Logisch. Mensen krijgen duizenden banners, commercials, abri’s en andere signalen per dag: ze móeten wel scannen en skippen. Beperk daarom je boodschappen. Breng je belangrijkste voordeel indringend naar voren. Of het nu gaat om een site, mailing of folder: het eindproduct moet simpel en doelgericht zijn. Dat levert resultaat.

Zet me maar aan het werk

Je kunt me samen met Sandra of ‘stand alone’ inzetten voor:

 communicatieadvies
  creatieve strategie
  art direction
  site-ontwerp/uitvoering
  design
  workshops

Ik werk momenteel vooral aan mailings en sites – die ontwikkel ik en ik maak ze gebruiksvriendelijk en doelgericht.

Ik hou van denken én doen

Ik ben wel strateeg, maar hou ook van het maakproces. Ik sleutel bijvoorbeeld graag met Adobe CS, van Photoshop tot Dreamweaver (webdesign).

Ook buiten mijn werk ga ik voor het ambachtelijke: ik bouw, timmer, construeer en knutsel wat af. Alles om ideeën waar te maken. Daarnaast leef ik me uit in tennis, fotografie en koken.